Algemene voorwaarden
De kleine lettertjes
1. Coaching (aka energetische begeleiding) Clausules
1. Afspraken en sessies
Afspraken voor sessies bij GroundZen kunnen telefonisch of via e-mail worden gemaakt. De afspraak is pas bevestigd nadat de klant een bevestiging van GroundZen heeft ontvangen.
Sessies duren doorgaans 60 minuten (Akahic Readings 30 minuten), tenzij anders overeengekomen met GroundZen.
Indien de klant te laat arriveert voor een sessie, zal de sessie binnen de geplande tijd eindigen en wordt de volledige kostprijs aangerekend, tenzij anders overeengekomen met GroundZen.
2. Betaling
De kosten voor de sessies bij GroundZen dienen vooraf betaald te worden of binnen een vooraf overeengekomen termijn.
Betalingen kunnen worden gedaan via Bancontact en iDeal.
3. Annulering
Annuleringen van online sessies moeten schriftelijk gebeuren, bijvoorbeeld via e-mail, en zijn slechts geldig nadat GroundZen de annulering schriftelijk heeft bevestigd. Indien de klant de sessie annuleert binnen 24 uur voor de geplande afspraak, is GroundZen gerechtigd om 50% van de kosten voor de sessie in rekening te brengen.
Alle terugbetalingen bij annulering zijn onderhevig aan een administratiekost van €2 om de verwerkingskosten van de betaling te dekken. Terugbetalingen worden, indien van toepassing, teruggestort via dezelfde betaalmethode die voor de originele betaling is gebruikt.
GroundZen behoudt zich het recht voor om een sessie te annuleren om redenen van overmacht. In dat geval zal de klant zo snel mogelijk op de hoogte worden gebracht, en wordt een nieuwe afspraak aangeboden of het volledige bedrag terugbetaald.
4. Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid
De klant is verantwoordelijk voor het nemen van eigen beslissingen en het maken van keuzes op basis van de geboden begeleiding.
GroundZen is niet aansprakelijk voor enige schade, zowel direct als indirect, die voortvloeit uit de uitvoering van de sessies.
5. Vertrouwelijkheid
Alle informatie die tijdens de sessies wordt gedeeld, blijft vertrouwelijk en zal niet aan derden worden verstrekt, tenzij de klant uitdrukkelijk toestemming geeft.
2. Algemene voorwaarden
1. Toepasselijkheid
Alle bestekken, prijsoffertes, bestelbons, facturen en overeenkomsten uitgaande van of aangegaan door ons zijn onderworpen aan de huidige algemene voorwaarden, behoudens uitdrukkelijk overeengekomen en geschreven afwijkingen.
De huidige algemene voorwaarden beheersen het geheel van de werken die de opdrachtgever aan ons kan toevertrouwen, met inbegrip van de adviezen, inlichtingen, leidingen en supervisie bij de uitvoering, nazicht,…
De algemene voorwaarden eigen aan de opdrachtgever zijn enkel van toepassing wanneer wij deze vooraf uitdrukkelijk en schriftelijk hebben aanvaard.
2. Wijzigingen aan de Algemene Voorwaarden
Wij zijn gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Kleine wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen altijd worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen zullen wij van tevoren met de klant bespreken.
3. Betaling
De factuur moet betaald worden binnen de acht kalenderdagen na de factuurdatum. Betalingen na deze termijn brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten met zich mee, gelijk aan 10%, alsmede, evenzeer van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een forfaitaire vergoeding van 10% op het factuurbedrag (met een minimum van € 40) als schadebeding.
4. Aanvaarding van Voorwaarden
Elke bestelling betekent de aanvaarding van onze voorwaarden door de klant.
5. Bevoegdheid bij Betwistingen
In geval van betwistingen met klanten die geen consument zijn, is uitsluitend de ondernemingsrechtbank van het arrondissement van onze bedrijfszetel bevoegd, tenzij de wet dwingend iets anders voorschrijft.
Ingeval de klant een consument is, zijn bij procedures die de klant ten opzichte van ons start, uitsluitend het vredegerecht van het kanton of de rechtbanken van het arrondissement van onze bedrijfszetel bevoegd, tenzij de wet dwingend iets anders voorschrijft.
Bij procedures die wij opstarten, is naar onze keuze de rechter bevoegd van de woonplaats van de verweerder, de rechter van de plaats waar de overeenkomst ondertekend werd, dan wel de rechter van de plaats van de levering.
6. Gebreken en Klachten
In de gevallen waarin de Wet van 01.09.2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen geen toepassing vindt, is de volgende regeling van toepassing: door de in ontvangstneming of het meenemen van de goederen erkent de koper uitdrukkelijk dat de koopwaar beantwoordt aan zijn bestelling en vrij is van enig zichtbaar gebrek. Andere gebreken moet de koper binnen de maand na het ontdekken ervan schriftelijk melden aan de verkoper.
Speelt de eerder aangehaalde wet wel, dan moet de klant ons op de hoogte stellen van het gebrek aan overeenstemming binnen de twee maanden vanaf de dag waarop de consument het gebrek vastgesteld heeft, dit alles op straffe van verval.
7. Annulering van Bestelling
Elke annulering van een bestelling moet schriftelijk gebeuren. Ze is slechts geldig mits een schriftelijke aanvaarding door de verkoper.
Indien de klant de overeenkomst verbreekt of annuleert of indien de overeenkomst door zijn toedoen geen doorgang kan vinden, is hij aan ons een schadevergoeding verschuldigd ten bedrage van 20% van het totaalbedrag van de bestelling.
Wij houden ons het recht voor om de overeenkomst van rechtswege als ontbonden te achten in geval van faillissement, kennelijk onvermogen, alsook bij om het even welke wijziging aan de juridische toestand van de koper.
Wanneer wij ten gevolge van overmacht, staking, lock-out,… niet in de mogelijkheid zijn de overeenkomst uit te voeren, behouden wij het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden opgeëist.
8. Leveringstermijnen
De leveringstermijnen worden enkel bij wijze van informatie verstrekt en zijn derhalve niet bindend, tenzij dit uitdrukkelijk overeengekomen werd. Vertraging in de uitvoering van de bestelling kan nooit een aanleiding zijn tot schadevergoeding of tot ontbinding van de overeenkomst.
9. Vervoers- en Verzekeringskosten
Vervoer en eventuele verzekeringskosten zijn steeds voor rekening van de klant, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen werd.
10. Klachtenprocedure
De koper hoort de goederen onmiddellijk in ontvangst te nemen en na te kijken. Klachten zijn enkel geldig indien ze per aangetekend schrijven gebeuren. Klachten die niet binnen de acht dagen na de levering geformuleerd zijn, worden niet meer aanvaard.
11. Verborgen Gebreken
Verborgen gebreken kunnen slechts aanleiding geven tot vergoeding indien zij binnen de drie maanden na de vaststelling ervan gemeld worden per aangetekend schrijven. De goederen mogen echter niet verwerkt of behandeld zijn.
12. Eigendom voor Betaling
De geleverde goederen blijven eigendom van de verkoper tot bij de volledige betaling van de verkoopprijs vermeerderd met de kosten en de interesten.
13. Risico
Het risico gaat over op het moment waarop de goederen onze magazijnen verlaten.
14. Betaling van Facturen
Onze facturen zijn contant betaalbaar op onze maatschappelijke zetel, behoudens andersluidende schriftelijke bepalingen.
15. Toepassing van Belgisch Recht
In geval van betwisting zijn, tenzij de wet dwingend iets anders voorschrijft, enkel de ondernemingsrechtbanken bevoegd van het gerechtelijk arrondissement waarin ons bedrijf gevestigd is en het Belgisch recht is steeds van toepassing.
3. Bedrijfsidentificatie
GroundZen is een geregistreerd bedrijf onder het ondernemingsnummer BE0636.670.782.
Het hoofdkantoor van GroundZen is gevestigd op Pastoor Claesenstraat 12, Geel.
Contactgegevens:
Telefoon: 0477 59 50 46
E-mail: griet@groundzen.be
Website: www.groundzen.be